Ica är mångårig partner till Svenska fotbollförbundet och nu väljer Ica att förlänga samarbetet redan två år innan det befintliga avtalet går ut.
Icas butiker runt om i Sverige är via avtalet med och sponsrar fler än 2 200 lokala fotbollsföreningar och Ica har under lång tid även samarbetat nationellt med fotbollen.
Under de senaste åren har detta samarbete fokuserat på barn och ungdomar genom satsningen Alla är olika, olika är bra och Fotbollsskolan.
Nu väljer Ica att förlänga sitt avtal med fotbollförbundet och säger sig tydligt vilja visa att man finns där för fotbollen även i svåra tider.
– Att underlätta för barn och ungdomar att få en meningsfull fritid är alltid viktigt men i dessa tider är det extra viktigt. Icas och Ica-butikernas engagemang i fotbollsrörelsen är väldigt stark och det var självklart att vi skulle förlänga vårt avtal med fotbollförbundet redan nu, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör hos Ica Sverige.
Ica kommer att fortsätta stötta SvFF:s initiativ Alla är olika, olika är bra, som utbildar och delar ut medel till föreningar som vill göra skillnad inom jämställdhet, mångfald och demokratifrågor.
Ica är även engagerade i Fotbollsskolan, ett koncept som föreningarna använder för att driva fotbollsskolor för barn och ungdomar. – Vi är mycket stolta över att ha ICA som partner, och är naturligtvis väldigt glada över att vårt samarbete nu förlängs. Inom ramen för vårt partnerskap kommer vi att arbeta för att ta fram nya kreativa idéer och skapa kampanjer som gynnar Fotbollssverige, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare för fotbollförbundet.