2020 blev, trots pandemi, ett rekordår för Jula-koncernen som nästan nådde nio miljarder kr i omsättning, bland annat via den exploderande e-handeln.
Jula redovisar ett rekordår för 2020 och var tuppfjät från att nå nio miljarder kr i omsättning, där stor del av påfyllningen i omsättning kom från e-handeln som växte lavinartat.
Nu har man planer på tio nya varuhus under 2021 och en jättesatsning på e-handeln, skriver Ehandel.se, och det utifrån en strategi där varuhusen är knutpunkten för e-handeln och även driver digital försäljning.
– Även om e-handeln växer väldigt starkt, så sker en stor del av handeln fortsatt i fysiska enheter. Vi tror mycket på att kombinationen mellan fysisk handel och e-handel även framåt kommer att vara attraktiv och viktig, säger vd Joachim Frykberg till Ehandel.se.
– För oss handlar det om att skapa en sömlös handel, på riktigt, för våra kunder. I Sverige har vi 58 varuhus från norr till söder. 50 procent av våra kunder väljer att hämta ut sina varor i våra varuhus. Vi har också en starkt växande andel e-handelsordrar som läggs när kunder väl är inne i våra varuhus, tillägger Frykberg.