Jysk ska satsa en kvarts miljard på att göra sina svenska butiker mer attraktiva och inspirerande och fräschar upp alla butiker under en treårsperiod.
En kvarts miljard ska göra Jysks butiker ännu mer attraktiva och inspirerande. Satsningen, som ska vara genomförd inom tre år, är Jysks hittills största i Sverige.
– Vi vill ge våra kunder bästa möjliga upplevelse, säger företagets svenska vd, Johan Sjödin.
Sedan 2016 har Jysk satsat på att modernisera sina butiker. Med en omgörningstakt på ett tiotal butiker om året har ett 50-tal hunnit byggas om enligt butikskedjans koncept och nu ökar man takten.
– Tanken från början var att uppgradera i lugn takt, men efter det positiva gensvar vi fått inte minst från våra kunder ska vi snabba upp processen, säger Johan Sjödin.
Nu ska samtliga butiker vara ombyggda senast augusti 2023 – en investering där Jysk satsar en kvarts miljard kr under samma period.
Just nu är man på väg att öppna sin 150:e butik i Sverige – en nyetablering i handelsområdet Vasa i Södertälje. Samma dag nyöppnar även butik 151 i Laholm, Halland.
– Det är lätt att glömma att vi öppnade vår första butik i Sverige så sent som 1991. Den svenska marknaden har verkligen tagit emot oss med öppna armar, säger Johan Sjödin.
Att det nya konceptet kommer bli uppskattat är Sjödin övertygad om.
– Så sent som i januari byggde vi om vår butik i Åkersberga, något som verkligen behövdes. Där blev skillnaden enorm. Jag ser fram emot att göra samma skifte i alla våra butiker.