Cloetta pick & mix storsatsar på varumärket CandyKing som ersätter Karamellkungen, och lanserar ett nytt butikskoncept tillsammans med en reklamkampanj.
Den nya payoffen ”Life is Sweet” är en lättsam påminnelse om att fånga glädjen i livets små stunder, skriver företaget. Det nya 360-graderskonceptet ska lyfta hela lösgodiskategorin och stärka Candykings varumärke. CandyKing satsar på nya ställösningar i butik och introducerar även start & stopp-konceptet nationellt, vilket innebär att det finns ett tydligt shoppingflöde i lösgodishyllan och att skoporna alltid hålls fräscha genom rengöring efter varje användning.
– Vi vill lyfta hela kategorin eftersom det som finns ute i butik i dag är ganska generiskt. Vi vill förändra detta genom att erbjuda en helt annan upplevelse, det ska vara lika roligt att möta Candyking i olika kanaler som att välja och äta lösgodis, säger Mattias Jönsson hos företaget.
Under hösten ska Candyking synas i allt från tv-reklam till sociala medier. Man jobbar även med influencers och lanserar en ny hemsida.
– Kategorin har tidigare drivits av pris men nu flyttar vi fokus till upplevelser för både kunder och konsumenter, före och under besöket, samt hela vägen hem till soffan, säger Sara Sturesson hos Cloetta pick & mix.