57 ton mindre plast på några av Kavlis välkända varumärken. Resultatet av ett intensifierat hållbarhetsarbete som företaget redovisar idag.
Under 2021 har Kavli intensifierat sitt hållbarhetsarbete inom förpackningar, skriver företaget i en pressrelease. Resultatet har blivit en total plastreducering per år på 57 ton plast för välkända varumärken som Kavli amerikansk dressing och Eriks såser, rapporterar företaget.
– Vi ser ett stort och akut behov för en hållbar och cirkulär förpackningsindustri för att bromsa klimatförändringarna. På Kavli har vi gjort förpackningar till ett område av högsta prioritet på vår hållbarhetsagenda, vilket vi bland annat visat genom att underteckna både DLF:s plastinitiativ och Livsmedelsföretagens hållbarhetsmanifest, säger Kavlis hållbarhetschef Victoria Vosss.
– Under det gångna året är vi stolta över att ha åstadkommit stora plastminskningar men vi nöjer oss inte där! Just nu pågår ett flertal förpackningsinitiativ som vi ser fram emot att kunna presentera under det kommande året, tillägger Victoria Voss