Kavli profilerar sig kring goda ändamål

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

”Kavli gör världen mjukare” är det nya kommunikationskoncept som Kavli nu lanserar för att visa hur man som livsmedelsföretag gör gott.

Kavli är inte ett företag som alla andra – vi delar ut hela vårt överskott till goda ändamål, skriver företaget.
Kavli ägs av en ideell stiftelse vars enda syfte är att göra gott i världen genom att dela ut verksamhetens hela överskott till goda ändamål.

Sedan 1962 har Kavlifonden delat ut 1,2 miljarder norska kronor till goda ändamål inom humanitärt arbete, forskning och kultur.
70% delas ut i de fyra länderna där Kavlikoncernen har verksamhet: Norge, Sverige, Finland och Storbritannien.

Resterande 30% går till internationella utvecklingsprojekt i länder med utbredd fattigdom.
I Sverige fick till exempel Skåne och Västerås Stadsmission, Städa Sverige, Trygga barnen och Bris tillsammans 8,2 miljoner NOK under 2022.

– Idag är det inte så många som känner till att Kavli delar ut hela överskottet till goda ändamål. Detta vill vi få fler att känna till, vara delaktiga i och stolta över. Genom att skapa kommunikation som berör och väcker nyfikenhet kan vi få fler att uppmärksamma detta, säger Kavlis Anna Skardal.
– Det är dock viktigt att vi gör det på ett positivt sätt och med glimten i ögat utan pekpinnar. Det krävs någonting annorlunda för att nå igenom bruset, tillägger hon.

– Med en positiv inställning och underfundig ton ska vårt nya kommunikationskoncept ”Kavli gör världen mjukare” som lanseras vecka 22 visa hur enkelt det är att göra gott genom att bara äta gott, fortsätter Annika Skardal.
Kavli samarbetar med TBWA när det gäller kommunikationskonceptet.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil