Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka. Även i år vill Cloetta maxa försäljningen av kexchoklad genom budskap på omslaget. Start i början av juni.
Kexchoklad har under några tidigare år marknadsförts med hjälp av budskap på omslaget.
Med logotypen utbytt mot sådant om ”Grymt jobbat” och ”Starkt kämpat” hoppas man att vi även i år ska tycka en kexchoklad passar extra bra till någon speciell.
– Vi upprepar nu succén från tidigare år och låter Kexchoklad Original få en tillfällig design där logotypen byts ut mot budskapen ”Grymt jobbat!”, ”Heja Heja!”, ”Starkt kämpat!” och ”Vilken hjälte!” i det kexchokladrutiga mönstret, konstaterar Marie Schelin hos Cloetta.
– Kexchoklad är ett varumärke som ligger det svenska folket varmt om hjärtat, och vi tror att det i dessa tider finns många som vill passa på att tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet med Kexchoklad som avsändare, menar hon och hoppas på lite extrahjälp av fotbolls-EM och sommar-OS.
Kexchoklad med ny design beräknas dyka upp i början av juni i butikerna för att inleda kampanjperioden.