När Lönneberga gör ny reklamfilm så sätter man köksbordet i centrum och hoppas att det greppet ska upplevas innovativt och generera mer försäljning.
I Lönnebergas nya koncept ”Värt att samlas kring” spelas huvudrollen av ett köksbord som alltid är med där det händer och är kärnan i familjens gemenskap.
I lanseringsfilmen får vi följa med på en resa genom köksbordets händelserika liv, fyllt av måltider, fester, förälskelse och gemenskap, men också ensamhet när det istället blir middag framför tv:n.
Så formulerar sig Lönneberga i presentationen av sitt nya upplägg på reklamfilmer för tv och sociala medier.
Förhoppningen är förstås att greppet ska sälja mer charkuterier och kyckling och att man ska sticka ut i en värld av marknadsföring där just det är det svåraste.
– Vi är glada över att presentera köksbordet, vårt nya ansikte utåt som ska hjälpa oss förmedla det härliga i att samlas kring olika måltider, något vi gör alldeles för sällan nu för tiden. Med köksbordet i centrum vill vi också öka kännedomen kring Lönneberga, säger Atrias varumärkeschef Gisela Jacobsson.