Köksbord i huvudrollen i Lönnebergas reklam

Köksbord i huvudrollen i Lönnebergas reklam
Köksbordet har huvudrollen när Lönneberga gör nya reklamfilmer. Foto: Pressbild Lönneberga/Atria

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

När Lönneberga gör ny reklamfilm så sätter man köksbordet i centrum och hoppas att det greppet ska upplevas innovativt och generera mer försäljning.

När Lönneberga gör ny reklamfilm så sätter man köksbordet i centrum och hoppas att det greppet ska upplevas innovativt och generera mer försäljning.

I Lönnebergas nya koncept ”Värt att samlas kring” spelas huvudrollen av ett köksbord som alltid är med där det händer och är kärnan i familjens gemenskap.
I lanseringsfilmen får vi följa med på en resa genom köksbordets händelserika liv, fyllt av måltider, fester, förälskelse och gemenskap, men också ensamhet när det istället blir middag framför tv:n.

Så formulerar sig Lönneberga i presentationen av sitt nya upplägg på reklamfilmer för tv och sociala medier.
Förhoppningen är förstås att greppet ska sälja mer charkuterier och kyckling och att man ska sticka ut i en värld av marknadsföring där just det är det svåraste.

– Vi är glada över att presentera köksbordet, vårt nya ansikte utåt som ska hjälpa oss förmedla det härliga i att samlas kring olika måltider, något vi gör alldeles för sällan nu för tiden. Med köksbordet i centrum vill vi också öka kännedomen kring Lönneberga, säger Atrias varumärkeschef Gisela Jacobsson.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.