Ehrenberg Sørensen kommunikation utökar sitt PR-team inom mat och vin i Sverige genom att anställa Barbara Peters som seniorrådgivare från augusti.
Genom att hälsa Barbara Peters välkommen som seniorrådgivare från och med augusti stärker Ehrenberg Sørensen kommunikation sin ställning inom marknadsföring och PR för mat och vin på den svenska marknaden, skriver företaget i en pressrelease.
Barbara Peters har tidigare jobbat hos bland andra Procter & Gamle och hos PR-byrån Sopexa, i det senare fallet med fokus på mat och dryck.
Under fem år nu har Peters frilansat inom mat-, dryck- och livsstilssektorn.
Barbara har en examen i marknadsföring på sociala medier från University of Applied Sciences i Köln, liksom en masterexamen i gränsöverskridande kommunikation från universiteten i Metz, Luxemburg och Saarbrücken, skriver företaget.
– Förutom att ha djupa kunskaper inom mat- och vinsektorn, talar Barbara svenska, tyska, franska och engelska och kommer utan tvekan bli en värdefull tillgång när det gäller att locka och hjälpa internationella kunder in på den skandinaviska marknaden och skandinaviska kunder in på den tyska marknaden, säger Allan Sonne Sørensen som är partner och vd hos Ehrenberg Sørensen kommunikation.