Korvfestivalen utökar svenskmärkt samarbete

Korvfestivalen utökar svenskmärkt samarbete
Foto: Svenskmärkning AB

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Svenskmärkning AB utökar samarbetet med Korvfestivalen, meddelar denna. Syftet är att få fler korvälskare att spana in märkningen ”Kött från Sverige”.

Svenskmärkning AB utökar samarbetet med Korvfestivalen, meddelar denna. Syftet är att få fler korvälskare att spana in märkningen ”Kött från Sverige”.

Idag meddelar Korvfestivalen att Svenskmärkning utökar samarbetet med festivalen som 2022 arrangeras i Stockholm 11-13 mars och i Göteborg 4-6 november.
Det är sjunde gången festivalen genomförs i Stockholm och andra gången det sker i Göteborg.

– Korvfestivalen är ett utmärkt tillfälle att träffa korvintresserade och berätta av ursprungsmärkningen Kött från Sverige står för, säger Ulrika Ekström som är vd för Svenskmärkning AB.
– Korven vi äter ska inte bara vara god, den ska även vara hållbart producerad och det är den svenska korven med svenskt kött och råvaror som förädlats, förpackats och kontrollerats i Sverige.

– Svenskmärkning har varit en partner till Korvfestivalen sedan starten 2014 och att nu ta nästa steg och fördjupa samarbetet ytterligare känns väldigt roligt, säger Korvfestivalens marknadschef Fredrik Rumenius.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.