Allt fler väljer Löfbergs när dom handlar kaffe. De senaste åren har det familjeägda kafferosteriets försäljning ökat stadigt, en utveckling som accelererat den sista tiden, skriver det värmländska familjeföretaget i en pressrelease.
– Det handlar om att vi med ett gott, brett och prisvärt sortiment lyckats få fler att testa Löfbergs, och att många sedan väljer oss igen nästa gång dom handlar, säger Björn Norén hos Löfbergs.
Siffror från analysföretaget Nielsen IQ visar att medan försäljningsvolymen för kaffemarknaden som helhet backar har Löfbergs ökat försäljningen av bryggkaffe med 19 procent de senaste två åren, redovisar Löfbergs.
– Den positiva utvecklingen innebär att Löfbergs driver kaffekategorin just nu, och att vi skapar trafik till våra kunder. Vi kommer att fortsätta skapa värde för dagligvaruhandeln genom stora medieinvesteringar, och spännande och goda kaffenyheter som breddar vårt erbjudande ytterligare, säger Björn Norén.