Lägger ner gemensam skönhetssatsning

Skärmdump www.margauxdietz.se/x-by-margaux/

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Pär Svärdson och Margquaz Dietz sjösatte varumärket X By Margaux men nu kommer beskedet att varumärket går i graven efter oenighet i företaget.

Influeraren Margaux Dietz lanserade skönhetssatsningen, varumärket X By Margaux, tillsammans med e-handelsprofilen Pär Svärdson.
Nu skriver Breakit att duon inte är överens och att varumärket, efter två år, kommer att gå i graven.

Bolaget bakom varumärket kommer inte att vara aktivt längre.
”Nya spännande projekt ligger i pipen och Margaux kommer fokusera på dessa”, skriver försäljningschefen, Miriam Leijala, till Breakit.

Dietz har själv kommenterat beslutet och säger att hon upptäckte att hon inte ”brann” för satsningen.
– Jag har valt tillsammans med min kompanjon att avveckla bolaget. Det bestämdes för ganska så längesen. Det är därför det inte har kommit några nya produkter. Vi ville åt olika håll, säger Dietz. 

– Det viktigaste med att jag har avvecklat X By Margaux är att det kanske inte var exakt det som jag brann för. Och det kanske inte var precis rätt i tiden. Men det är inget misslyckande. Företaget har gått jättebra och jag är så glad att jag har lärt mig massor på vägen, tillägger hon.

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.