Läkerol är ett svenskt varumärke som går tillbaka till 1909 och har varit en storsäljare bland många generationer svenskar.
Nu anser företaget att det är dags att byta reklambyrå för den fortsatta försäljningen av halstabletter.
– Vi ser ett stort behov av att föryngra varumärket för att kunna stärka förhållandet mellan Läkerol och våra yngre konsumenter. Produkterna är veganska, sockerfria och innehåller endast naturliga smaker och färger, vilket vi vet är viktigt för just de yngre, därför är det viktigt att vi tydligare påvisar vad Läkerol har att erbjuda, säger Elin Johansson som är global varumärkeschef för Läkerol.
– Under det senaste året har vi djupdykt i varumärket för att fullt ut förstå hur konsumenterna uppfattar både varumärket och produkterna. Resultatet var då tydligt att vi behövde uppdatera vår kommunikation för att förflytta oss till vår målpositionering, uttrycker hon det vidare.
Arbetet med den fortsatta reklamen för Läkerol har nu gått till BBDO Nordics.
– Vi minns fortfarande Läkerols fantastiska reklam från vår barndom. Därför är det ett stort privilegium att få möjligheten att förlänga detta arv och ta det vidare till yngre generationer. Ärligt talat så nyper vi oss fortfarande i armen över uppdraget, säger Erik Årnell som är vd för reklambyrån.