Picadeli tar nu, som man beskriver det, nästa steg i att revolutionera snabbmaten och lanserar nu ett sortiment med färdigpackade produkter.
Den nya satsningen innebär ett brett sortiment av färdigförpackade convenience-produkter med ambitionen att lyfta smakupplevelsen rejält jämfört med dagens utbud, skriver Picadeli i en pressrelease där man påpekar att man ”för att visa att man menar allvar” lanseras samtliga produkter med smakgaranti.
– Det ska vara ett sug efter att äta Picadelis färdigmat, inte en nödlösning. Vår kategorianalys visar att våra konsumenter älskar god och snabb mat, samtidigt som de vill ha spännande och hållbara produkter och vi har såklart lyssnat, säger Picadelis chefskock Ted Hallberg.
– Växtbaserade alternativ har lagts till, allt rött kött har tagits bort och framförallt har vi lagt otaliga timmar på att få till smakerna, allt för att kunna erbjuda kunderna fast food de la future i nya tappningar, tillägger han.