Lanserar ny kampanj – ordlös Coke-njutning

Lanserar ny kampanj – ordlös Coke-njutning
Man kan inte bara dricka Coca-Cola med ryggen mot varandra utan även kommunicera drycken ordlöst. Foto: Reklambild Coca-Cola

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Coca-Cola lanserar en ny reklamkampanj där man ”utforskar universella, ordlösa reaktioner” på att dricka en Coca – typ ”Ahhhh! Oooh! Yeah!”…

Coca-Cola lanserar en ny reklamkampanj där man ”utforskar universella, ordlösa reaktioner” på att dricka en Coca – typ ”Ahhhh! Oooh! Yeah!”…

Den nya kampanjen ”Open That Coca-Cola” utforskar universella, ordlösa reaktioner på att dricka en Coca-Cola, anser företaget i en pressrelease.
Reklamen innehåller även en ny låt av Tyler, The Creator och en vidareutvecklad Coca-Cola Zero Sugar, vilken även fått ny design.

– Det är en upplevelse som bara Coca-Cola kan erbjuda, en upplevelse som är nästintill omöjlig att beskriva med ord, skriver företaget och tillägger;
– ”Open That Coca-Cola” levandegör den första sippen och de ljud som används för att förmedla upplevelsen av njutning: Ahhhh! Oooh! Yeah!

Som en förlängning av kampanjen lanseras under de kommande månaderna en vidareutvecklad version av Coca-Cola Zero Sugar, som alltså även fått en ny förpackningsdesign.

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.