Pharma way lanserar nu Dotshot, baserad på vattenlösligt curcumin/gurkmeja, på den amerikanska marknaden och tror på framgångar i USA.
Shots för välbefinnande är en marknad i stark tillväxt i en individualiserad och tränings- och hälsoinriktad.
Det är en del av marknaden när nu svenska Pharma way lanserar sin produkt i USA.
– Dotshot är den första wellness shot som är baserad på vattenlösligt curcumin från gurkmeja, säger Pharma ways vd Mårten Österlund.
– Flytande curcumin gör att kroppen tar upp det mycket bättre och blir mer effektivt än traditionella produkter.
Hos företaget tror man starkt på den amerikanska marknaden.
– Den ökar med 15-20 procent per år, säger Österlund som även hänvisar till att priset i konsumentled är dubbelt så högt i USA som i Europa vilket ger goda möjligheter till en rejält ökad omsättning.
Till att börja med tänker man marknadsföra sig med fokus på Atlanta och Miami och därefter Los Angeles och södra Kalifornien.
Det blir en marknadsföring som främst ska ske via sociala medier, berättar företaget.