Läser mer om hemmet när vi är hemma mer

Läser mer om hemmet när vi är hemma mer
Inte så mycket Rolling Stone men väldigt mycket recept, enligt Readly. Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Vi är hemma mer nu under pandemin och då läser vi mer om hem, inredning och väldigt mycket recept, visar Readlys analys av dess del av våra läsvanor.

Vi är hemma mer nu under pandemin och då läser vi mer om hem, inredning och väldigt mycket recept, visar Readlys analys av dess del av våra läsvanor.

Magasinappen Readly presenterar årets analys av läsvanor från 2021 och den visar pandemins fortsatta påverkan på konsumenter och deras intressen.
Under året lästes 210 000 digitala utgåvor på plattformen 120 miljoner gånger och bland de kategorier som ökade mest dominerar fokus på hemmet, med bland annat pyssel, hem och renovering, inredning och arkitektur.

Dessutom visar statistiken över favoritmarkerade sidor att vi läser betydligt fler recept – en naturlig följd av att vi lagar mer mat hemma.

– Vi började snabbt värdera våra hem och allt som hör till dem på en helt ny nivå när pandemin slog till, och det här intresset har vuxit markant under det senaste året, konstaterar Daniel Hamrin som är nordisk innehållschef hos Readly.

– Jämfört med andra länder visar sig svenskarna ha ett särskilt gott öga till just pyssel och slöjd. Hantverkstrenden, en motreaktion till massproduktion och överkonsumtion, är stark här och det är många som uppskattar guider, tips och inspiration i magasinformat, säger Hamrin och sammanfattar;
– Det är viktigare än någonsin att hemmet är en plats där vi både kan koppla av och aktivera oss genom pyssel och matlagning.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.