Som en konsekvens av fortsatt ökad e-handel utökar Postnord nu sina leveranser till att omfatta sex dagar i veckan för cirka två miljoner hushåll.
Postnord, förr känt för att dela ut post till sina kunder alla vardagar, meddelar nu att man skalar upp sina leveranser av e-handelsförsändelser.
Man kommer nu att leverera sådana sex dagar i veckan och cirka två miljoner hushåll kan från mitten av november få sina paket levererade även lördagar.
Under 2020 ökade e-handeln med 40 procent och i den senaste E-barometern, presenterad under Retail day 21 september, är det tydligt att tillväxttakten inte kommer att avta. Under andra kvartalet 2021 ökade e-handeln med ytterligare 16 procent, summerar Postnord.
– E-handelsföretagens lagerverksamheter har i allt högre utsträckning öppet under helgerna. Det betyder att även vi på Postnord utökar våra tider, säger Peter Hesslin som är chef för e-handel hos Postnord.
– Konsumenterna förväntar sig hög flexibilitet och tillgång till sina köp. Dessa förväntningar vill vi självklart leva upp till, tillägger han.