Lidl Sverige kommer, tillsammans med övriga företag i Schwarz-gruppen, donera mat, kläder och hygienprodukter motsvarande 10 miljoner euro för att hjälpa flyktingar i områdena nära gränsen till Ukraina.
I svåra tider är det viktigt för alla företag att leva upp till sitt ansvar. Lidl är sedan tidigare känt för sina snabba och obyråkratiska insatser och går denna gång gått samman med företagen i sin koncern för att se över var företaget kan göra störst skillnad, konstaterar Lidl i en pressrelease.
– Vi är bestörta över vad som händer i Ukraina och följer utvecklingen mycket noga. Vi har tillsammans med våra internationella kollegor sett över var vår hjälp kan göra störst skillnad, säger Johan Augustsson som är Sverige-chef för Lidl.
– Lidl kommer, tillsammans med övriga företag i vår koncern Schwarz-gruppen, donera mat, kläder och hygienprodukter motsvarande 10 miljoner euro för att hjälpa flyktingar i områdena nära gränsen till Ukraina, tillägger Augustsson.