Lidl fortsätter att sponsra handbollen

Foto MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Lidl Sverige fortsätter som sponsor till svensk handboll. Det sponsorskap som inleddes 2019 förlängs nu med ytterligare tre år, meddelar kedjan idag.

Lidl Sverige fortsätter som sponsor till svensk handboll. Det sponsorskap som inleddes 2019 förlängs nu med ytterligare tre år, meddelar kedjan idag.

Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige sponsrat svensk handboll. Nu förlänger man sitt avtal med ytterligare tre år.
Det innebär ett fortsatt bidrag till de svenska herr- och damlandslagen samt till ungdoms-SM.

När Lidl Sverige slöt sitt avtal med handbollförbundet 2019 var det Lidls dittills största svenska sponsoråtagande och nu förlängs det alltså.
– Vi är otroligt stolta och glada över att fördjupa samarbetet med Svenska handbollförbundet. På seniorsidan har både herr- och damlandslaget stått för fantastiskt stora framgångar det senaste året, de är en blågul stolthet, säger Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.

Det nya avtalet innebär att Lidl Sverige fortsätter vara branschexklusiv sponsor och därmed exponeras på såväl matcher som på matchkläderna för det svenska herr- och damlandslaget.
Man är även fortsatt ”Fresh food partner” till de Svenska Handbollslandslagen, vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat bidrar med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna.

– Att Lidl Sverige nu väljer att forsätta partnerskapet med oss visar att de menar allvar. Deras seriösa och ambitiösa arbete samt värdegrund i kombination med deras satsning på hälsa och idrott går väl ihop med vår verksamhet. Därför var det självklart att fortsätta samarbetet, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska handbollslandslaget AB.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil