Lidl introducerar nytt reklamkoncept

”Sån är Lidl” – temat i Lidls nya reklam. Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Lidl satsar på en ny kampanj och lanserar då sin nya slogan och koncept ”Sån är Lidl” där man kapitaliserar på en välkänd gammal schlagerlåt.

1961 hade Roy Hamilton en stor hit i USA med schlagern ”You can have her”, en låt Stikkan Anderson snabbt översatte till svenska och lät Anita Lindblom spela in.
Titeln blev ”Sånt är livet” och Anita Lindblom spelade för säkerhets skull in låten både på svenska, engelska och tyska.

Nu får låten återigen en tysk återkoppling när den tyska koncernen Lidls svenska gren väljer att bygga en ny reklamkampanj på en slogan i form av ”Sån är Lidl” och där just denna låt fått en ny text.

Just idag, torsdag, lanseras den nya reklamen, där Lidl säger sig vilja ”lyfta de låga priserna, färskheten och matglädjen som man hittar på Lidl”.

– Även i tider när matpriserna stiger vill vi möjliggöra fortsatt matglädje åt svenska folket. Med vårt nya reklamkoncept vill få fler kunder att upptäcka Lidl och vårt erbjudande om högsta kvalitet till bästa pris. Under de senaste åren har vi sett en stor ökning av kunder men vi ser fortfarande stor potential att växa samtidigt som vi kan utmana oligopolet på den svenska livsmedelsmarknaden, säger Johan Augustsson, Sverigechef Lidl som en förklaring till den här vägen att vinna schlaget(?) om de svenska konsumenterna.

– Vi vill ta med de kunder som ännu inte upptäckt Lidl in i våra butiker. För att få dem att se vad vi har att erbjuda idag och inspirera dem att pröva oss. ”Sån är Lidl” är en härlig beskrivning av vilka vi är och vad vi erbjuder idag, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef Lidl Sverige.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil