Lidl har för andra året i rad vunnit tävlingen årets bästa butikskedja i kategorin dagligvaruhandel och dessutom titeln ”Retailer of the year Sweden”.
I tävlingen har svenska konsumenter fått rösta fram den butikskedja de uppskattar mest, i 16 olika kategorier.
– Jag var otroligt stolt redan förra året och att vi nu både vinner vår kategori och dessutom tar hem storvinsten är svindlande, säger Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.
– Den här utmärkelsen är särskilt viktig för oss eftersom det är kunderna som utser vinnarna, tillägger Augustsson.
”Retailer of the year Sweden” ingår i konceptet ”Retailer of the year” som organiseras i elva olika länder.
Varje år konkurrerar butikskedjor och webshopar i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Sverige om titlarna i ”Retailer of the Year” i sina respektive länder.
En lokal vinst ger möjlighet att konkurrera om titeln ”Retailer of the Year Europe” i Europas största konsumentundersökning för butikskedjor.