Lidl valde länge att inte ha någon kundklubb men gav efter och lanserade en sådan i oktober 2020.
Det gjorde man uppenbarligen rätt i för Lidl Plus har nu passerat en miljon användare, vilket får Lidl att konstatera att ”nästan var tionde svensk har laddat ner appen”.
– Sedan lanseringen av Lidl Plus har vi överträffat många av våra mål och att vi nu passerat en miljon användare är en milstolpe för oss. Nu har vi dessutom uppnått en miljon användare långt tidigare än beräknat vilket är fantastiskt kul. Tillsammans med önskemål från kunder har vi utvecklat flera funktioner i appen, något som vi vet är uppskattat av våra kunder, säger Lidl Sveriges kommersielle direktör Robert Stekovic.
– Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund och vi strävar alltid efter att erbjuda högsta kvalitet till bästa pris för alla. Vi vill rikta ett stort tack till våra lojala stamkunder och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår medlemsklubb och att växa tillsammans med våra kunder, tillägger Stekovic.