Det är lite svårtolkat när Lidl anställer en ny kommunikationschef som börjar 1 juni men där pressmeddelandet om att hon anställts kommer 28 augusti.
Så är det i vilket fall – Marita Wengelin är ny kommunikations- och CSR-chef hos Lidl Sverige.
Hon får ansvar för Lidls interna och externa kommunikation samt för det övergripande hållbarhetsarbetet.
Innan hon började på Lidl har Wengelin jobbat som kommunikationschef hos Max Burgers.
– Med Marita i vårt lag förstärker vi vår kompetens och erfarenhet ytterligare. Vi rustar nu för att bli det självklara valet för svenska hushåll och stärka vår position. Maritas profil matchade våra behov perfekt och jag ser fram emot att tillsammans med henne få utveckla vår interna och externa kommunikation och ytterligare förstärka kommunikationen av vårt omfattande hållbarhetsarbete, säger Jakob Josefsson, vd för Lidl Sverige.
– Det är med nyfikenhet och engagemang jag kliver in i den här rollen. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet inom ledarskap, kommunikation och hållbarhet i nära samarbete med ledningen. Lidl är ett spännande företag med sin internationella styrka samtidigt som det är den lokala svenska butiken som kommer nära människors vardag, säger Marita Wengelin.