Löfbergs inleder ett nytt samarbete. Nu handlar det om Färsking vars Oatsmoothie blir produkten Löfbergs plockar med sig under vår och sommar till sina kunder runt om i landet.
Färsking blir en ny kompis till Löfbergs, konstaterar kafferosteriet i Karlstad idag.
Färsking är det unga företaget från Helsingborg som sysslar med hälsosamma livsmedel för unga.
Amanda Larsson och Calle Rosengren är grundarna till Färsking som jobbar med bland annat mellanmål för unga på temat ”No junk, just funk”.
Färskings framtoning har attraherat Löfbergs och nu inleder de två företagen ett samaarbete.
– Färsking är ett ungt, spännande företag som tror på schyssta, goda och naturliga produkter. Precis som vi. För oss handlar det dels om att testa en intressant produkt, dels om att vi gärna utvecklas och gör saker tillsammans med andra, säger Björn Norén, kommersiell direktör på Löfbergs.
– Samarbetet med Löfbergs är såklart väldigt värdefull för oss. Vi får tillgång till kunskap, erfarenhet och kontakter som gör att vi kan nå ut ännu bättre. Samtidigt bidrar vi med ett innovativt koncept som är attraktivt för unga. Det passar Löfbergs perfekt, inte minst med tanke på deras utveckling inom Ready To-segmentet, säger Amanda Larsson hos Färsking.
Det nya samarbetet innebär i förstaläget att Löfbergs plockar med sig Färskings nya Oatsmoothie till hotell-, restaurang- och cafékunder. Samarbetet gäller fram till och med sommarsäsongen 2020. Efter det kikar företagen på hur fortsättningen kan se ut.
Färsking Oatsmoothie är en ny produkt, ett mellanmål som har mindre socker och mer fiber jämfört med andra alternativ och inte innehåller några sötningsmedel eller tillsatser.
Färsking Oatsmoothie finns i tre olika smaker baserade på frukt kombinerat med en patenterad havrebas som ger en bra mättnadskänsla.