Löfbergs blir som första kafferosteri först ut på global plattform, Era of We, som ger kaffeodlare och konsumenter nya möjligheter.
Löfbergs blir som första kafferosteri en del av konceptet Era of We – världens första digitala plattform som för samman samtliga aktörer i kaffets värdekedja, skriver företaget i en pressrelease.
Den digitala plattformen har byggts i Sverige och är en global marknadsplats och ett community som för samman kaffeodlare, kafferosterier och deras kunder samt konsumenter.
Era of We ger kaffeodlare möjlighet att marknadsföra sig direkt mot kafferosterier och konsumenter som därmed får tillgång till nya kaffeupplevelser, är tanken.
– Genom Era of We får kafferosteriers kunder samt konsumenter ännu bättre möjligheter att utforska historien kring sitt favoritkaffe och givetvis också hitta nya, unika sorter och smaker, säger Anna Nordström, specialkaffeansvarig hos Löfbergs.
– Som kafferosteri ser vi fram emot att kunna knyta kontakter med fler spännande kaffeodlare runt om i hela världen.
Som e-handelsplattform underlättar Era of We för konsumenter och andra som vill hålla kontakt med och köpa kaffebönor direkt från kaffeodlare.
Era of We fungerar också som en plattform för konsumenter som vill diskutera, lära sig mer och uppleva kaffe på helt ett nytt sätt.
– Vi vill demokratisera värdekedjan genom öppenhet och utökat samarbete, säger Martin Löfberg, grundare och ordförande för Era of We.
– Genom att hjälpa kaffeodlare att skapa egna varumärken baserat på de unika egenskaperna för deras kaffe kommer Era of We att bidra till att öka det totala värdet för odlarna.