Nu tar Löfbergs nästa steg i sin satsning på e-handel. Tillsammans med Awardit har det kafferosteriet utvecklat en webbshop med kaffe och annat som behövs för fikastunden.
– Ambitionen är att skapa Sveriges bästa fika-shop, visa smakbredden i vårt sortiment och stärka vårt varumärke, säger Björn Norén hos Löfbergs.
– Vi har ett tydligt mål att växa inom e-handel, framför allt genom våra kunder men också via egna kanaler. Ica, Coop, Axfood, Mathem med flera kommer såklart dominera e-handeln, men genom egen direktförsäljning kan vi lära oss mer om konsumenten så att vi kan utveckla vårt erbjudande.Löfbergs arbetar redan med e-handel i olika plattformar, till exempel hos Amazon och dagligvarukedjorna.
Nu satsar man alltså på en egen webbshop med kaffe och annat som behövs för fikastunden, till exempel porslin, fikakorgar, termosar, bryggare, kaffemaskiner och annat.
För utveckling och drift av webbshopen valde Löfbergs att arbeta tillsammans med Awardit som arbetar med kunder som SAS Eurobonus, Ahlsell, Scandic och Benify.
– Tillsammans med Löfbergs har vi utvecklat en plattform som kan bidra till långsiktiga och starka relationer till slutkonsumenten. Nu fortsätter vi utforska affärsmöjligheterna, och tittar redan på fler samarbetsformer och försäljningskanaler, säger Anders Svanberg som är affärsområdeschef hos Awardit.
– Det kan handla om synergier kring gemensamma och nya kunder, där vi tillsammans med Löfbergs kan hitta nya spännande lösningar.