Arla har utsett Jens Olsson till ny vice president retail inom Arla Sverige. Han tog samtidigt plats i den svenska ledningsgruppen, skriver företaget.
Jens Olsson har varit på Arla i drygt två år och tidigare arbetat som direktör för Ica kundteam.
Jens Olsson har även arbetat i 20 år hos Coca-Cola på flera olika tjänster, bland annat som kommersiellt ansvarig för Sverige och som vd för Coca-Colas Philadelphia marknad i USA.
Han tillträdde det nya jobbet hos Arla Sverige 1 april och har nu haft tid att komma in i sin nya roll.
– Jag ser mycket fram emot att fortsätta bygga goda relationer och vidareutveckla våra gemensamma affärer med våra kunder. Just nu befinner vi oss i en utmanande tid där inflationen och kriget i Ukraina bidrar till ökade kostnader för alla, konstaterar Jens Olsson.
– Nu handlar det om att säkra att våra ägare, våra svenska bönder, kan fortsätta driva sina gårdar, samtidigt som vi behöver driva lönsam kategoritillväxt tillsammans med våra kunder så att vi kan fortsätta erbjuda våra svenska konsumenter näringsrika och välsmakande mejeriprodukter.