E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och det egna företaget Mat.se ligger i framkant med smart lösningar. Det anser, möjligen inte oväntat, nye verksamhetschefen Ludvig Anderberg.
Ludvig Anderberg är från 1 januari 2020 ny verksamhetschef på Mat.se.
Bakgrunden är inom e-handel, dock inte inom mat utan inom Revolution race och tidigare Nelly.
– Det ska bli oerhört roligt att få ansluta till teamet på Mat.se. E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och Mat.se ligger i framkant vad gäller smarta lösningar och har förmodligen marknadens bästa serviceerbjudande, säger Ludvig Anderberg.
Mat.se är en del av Axfood-koncernen och har uppdraget att försöka ligga längst framme i utvecklingen av e-handel med mat.
Man har bland annat haft tidiga lösningar i leverans direkt till kundens kylskåp, lösningar ihop med Volvo kring in-car-delivery och nu senast den stora klimatmärkningen där man märkte över 3 000 livsmedelsprodukter.
Ludvig Anderberg blir verksamhetschef och efterträder Karin Jelkeby på det jobbet.
Jelkeby blir istället utvecklingschef hos Mat.se.