Innout är företaget som via en ny plattform vill föra samman handlare och producenter för att göra affärer. Man vill bli ”matmarknadens Blocket”.
Företag Innout har skapat en plattform där tanken är att dagligvaruhandlare och producenter ska kunna mötas för att göra affärer.
Den oberoende digitala handelsplatsen ska underlätta affärer och minska matsvinnet i livsmedelskedjan.
– Vi identifierade en vit fläck på den svenska livsmedelskartan och uppfattade att det saknades en kanal för att möjliggöra samarbete, direkt handel och ett mer modernt sätt att kommunicera mellan dagligvaruhandeln och producenterna, säger Louise Kallenberg medgrundare av Innout, till Food Supply.
Konceptet bygger på en digital plattform där företag och varumärken ska kunna handla med varandra, där producenter exempelvis kan sälja varor med kort datum till handlare till ett lägre pris. – Vårt mål är att bli “matmarknadens Blocket”, en digital handelsplats där man kan göra riktigt bra klipp och snabba affärer, som dessutom bidrar till minskat matsvinn.