Movement och Yoplait i avtal

Movement group ska ge Yoplaits produkter en utökad nisch på den svenska marknaden. (ej produktbild) | Foto : Tatiana Mihaliova

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Internationella varumärket Yoplait vill få fler svenskar att upptäcka produkterna och det i samarbete med Movement och amerikanska General Mills.

Yoplait är det franska varumärket på mejerisidan som sedan fick amerikansk majoritetsägare via jätten General Mills. I Sverige har man tidigt funnits i ett samarbete med Arla vilket dock upphörde efter några år och senare via ett samarbete med Valio.

Yoplait har franska anor från 1965 men säljs idag under varumärket i fler än 50 länder som ett av världens största globala varumärken inom färska mejeriprodukter.
Det är Yoplait och General Mills som nu inleder ett samarbete på distributionssidan med Movement som partner. Movements säljkår ska även säljbearbeta och verka för ökad exponering i butik av produkterna.

– Vi är övertygade om att Yoplait är i de bästa händer nu när vi får en säljkår som är dedikerad och har lång erfarenhet av att jobba med mejeriprodukter, säger General Mills marknadschef Fredrik Jungermann om samarbetet.

Även Jennifer Friman, vd för Movement group, är nöjd med det nya samarbetet.
– Jag är glad att vi skall få arbeta som distributörer på den svenska marknaden för det fina varumärket Yoplait från General Mills, säger hon och påpekar att Movements säljkårer tidigare arbetat med just dessa produkter.
– Så det blir ett kärt återseende. Det skall bli fantastiskt roligt att få ta fullt ansvar för dessa produkter, från varuflöden till trade marketing och presentationer för såväl våra kedjekunder samt i butik.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil