Efter flera år på ritbordet tar Movement steget och startar en helt ny storstadskår vilken drar igång januari 2021.
Denna säljkår ska vara något mindre än de sju rikstäckande säljkårer man har idag och ha full fokus på storstadsregionerna.
Movement kommer att ha möjlighet att arbeta med produkter som leverantörerna önskar sälja via direktleveranser till enskilda butiker.
Den här vägen kan man satsa på nystartade varumärken, som ligger rätt i tiden och har stor potential i våra storstadsområden, är företagets beskrivning av inriktningen.
– Som ny leverantör på marknaden i Sverige är det en intensiv och bitvis tuff resa man ger sig in på. Vi vill supportera med vår expertis och se till att skapa säljlösningar även för mindre varumärken som gör att konsumenterna får upp ögonen för dem, förklarar Movements vd Jennifer Friman.
– Genom att starta en säljkår i storstadsregionerna med en mer flexibel säljkårslösning kan vi tillgodose fler behov på marknaden.
– I vårt storstadsteam behöver vi säljare med driv, flexibilitet och vinnarmentalitet. En av våra regionchefer, Jonas Hagelbäck, kommer att kliva upp och ta ansvaret som försäljningschef. Nu behöver vi rekrytera drivna säljare till Göteborg och Malmö, inflikar Movements försäljningsdirektör Frank Somander.