Naimas produkter kombinerar innovation och funktionalitet – med en ikonisk fyrkantig form, livfull design och en sammansättning av prebiotika, adaptogener och fibrer. Målet är att erbjuda ett mer samtida alternativ till traditionellt fika, anpassat för en aktiv och medveten livsstil.
Sedan lanseringen i början av 2023 har Naima sålt över 300 000 bakverk och finns idag hos aktörer som Strawberry Hotels, Convendum, Elite Hotels, Johan & Nyström, Martin & Servera, Urban Deli, Hawaii Poké och Pressbyrån PBX.
– Naima är verkligen framtidens fika med en stark och spännande twist. Det känns oerhört roligt att en sådan stor och ledande aktör som Reitan Convenience Sverige nu kan erbjuda Naimas sortiment i fler av deras butiker hos samtliga konsumentvarumärken, säger Sophie Jahn, medgrundare och vd på Naima.
Även Reitan Convenience ser en stark utveckling inom kategorin:
– Efter att ha testat Naimas produkter på Pressbyrån PBX är vi väldigt glada att få erbjuda deras sortiment i fler utvalda butiker. Deras energirika växtbaserade bakverk passar perfekt att ätas såväl på språng som till fikat tillsammans med en god kopp kaffe. Det ska bli spännande att se hur väl Naima tas emot av våra kunder, säger Marie Wedin, kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige.
Genom samarbetet med 7-Eleven stärker Naima sin position som en banbrytare inom framtidens fika, där smak, näring och bekvämlighet går hand i hand.