Naturliga läskedrycker är Törsts profilområde

Naturliga läskedrycker är Törsts profilområde
Tre naturliga läskedrycker – Törsts profil när man nu lanserar sina tre första produkter. Foto: Pressbild Törst

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Törst lanserar sig nu med tre produkter och profilerar sig på temat läsk med naturliga ingredienser och enbart vad man kallar ”riktiga råvaror”.

Törst lanserar sig nu med tre produkter och profilerar sig på temat läsk med naturliga ingredienser och enbart vad man kallar ”riktiga råvaror”.

Satsningen på Törst föddes ur situationen där vi erbjuds hallonsoda utan hallon, fosforsyra eller citronsyra istället för citron och invecklade innehållsdeklarationer, förklarar grundaren Ludvig Brydolf.
– Vi tänkte att det måste finnas ett bättre sätt att göra läsk på, säger Brydolf.
– Ett sätt som är ärligt, transparent och rättvist längs hela värdekedjan och där slutkonsumenten kan lita på att vi har gjort jobbet.

Törsts profil är läskedrycker, fria från tillsatser och aromer. Istället tillverkas de av bland annat sicilianska citroner, vaniljstänger från Madagaskar och äkta kolanöt. Därför har de kunnat märkas med Ä-märket.
– Det är väldigt kul att Törst visar att läsk inte behöver bygga på fejkade smaker och färgämnen. Den kan faktiskt vara gjord på äkta varor, säger Björn Bernhardson, verksamhetsledare i konsumentföreningen Äkta vara, som står bakom märkningen.

– Som producenter är det vi som styr tillverkningsprocessen, bygger upp leverantörsrelationer, väljer ut råvaror och utvecklar goda smaker. Det tycker jag medför ett ansvar att också göra val som är bra för odlare, planeten och slutkonsumenten, menar Ludvig Brydolf.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.