Modehandlaren Nelly Group fortsätter att tappa försäljning tredje kvartalet men kan kanske bära den minskningen med jämnmod.
Samtidigt vänder man nämligen en förlust på 11,9 miljoner kr till en vinst på 12,8 miljoner.
Omsättningen föll samtidigt med 16,9 procent och landade på 236,4 miljoner kr.
– Under det tredje kvartalet fortsatte vi se glädjande tecken på att vårt transformationsarbete ger effekt. Bruttomarginalen ökade jämfört med föregående år till 50,7 procent (41,5 procent) och vi uppnådde en rörelsemarginal på 5,4 procent (-4,2 procent), säger Helena Karlinder-Östlundh, vd på Nelly, i en bokslutskommentar.
– Lager- och logistikkostnaderna sänktes ytterligare och vi minskade även våra marknadsföringskostnader, både genom ett fortsatt fokus på den organiska trafiken och genom effektivare investeringar i den betalda trafiken. Personalkostnaderna var också fortsatt lägre jämfört med föregående år givet att verksamheten nu drivs med en betydligt mindre organisation.