Nilson Group, med cirka 200 butiker inom skohandel, tar ett nytt kliv inför framtidens detaljhandel genom att skapa ett nytt avtal med Sitoo.
Nilson Group är en skandinavisk skokoncern med varumärken som Din sko, Nilson Shoes, Skopunkten och Ecco.
Nu rullar man i samarbete med Sitoo ut en ny Unified Commerce-plattform och Pos i alla sina butiker.
Nilson Group säger at man sökt ”ett best-of-breed-system för unified commerce med en mobil POS”.
Det sökandet, säger koncernen, ledde till ett avtal med Sitoo.
– Systemet vi använde innan Sitoo var byggt på gammal teknik och fungerade inte såsom vi önskade. Att bara lägga till en funktion som kontaktlösa betalningar skulle ha tagit lång tid och kostat oss mycket pengar, säger Anders Ammilon, affärsprocess- och IT-utvecklingschef på Nilson Group i en pressrelease.
– Vi trodde först att vi kunde komma runt detta genom att bygga vår egen app för att hantera unified commerce, men vi insåg att vår tid och våra resurser bättre spenderas på att hitta en best-of-breed-lösning som Sitoo, tillägger han.
– Att försöka hantera unified commerce-funktioner som lager och lagerhantering i vår egen app var svårt, liksom att se till att alla lagliga krav relaterade till systemet var uppfyllda. Med Sitoo är det enkelt. Och nu har vi också mycket mindre underhåll att oroa oss för och kan därmed fokusera på viktiga saker såsom teamutveckling istället. Vi har dessutom kunnat skrota gamla system och göra vår IT-miljö mycket starkare och mer flexibel, summerar Anders Ammilon.