Ninjaplast inleder ett samarbete med Movement som från och med 1 mars arbetar med att föra ut företagets produkter till fler delar av handeln.
Idag består Ninjaplasts sortiment av tio utvalda, designade produkter, som plastfolie, zip-och fryspåsar i olika storlekar men också avfallspåsar, bakplåtspapper och folie.
Fryspåsarna är tillverkade av 100 procent sockerrörsbaserad grön PE som är ett fossilfritt alternativ, avfallspåsarna är gjorda av 100 procentåtervunnen plast och zippåsarna delvis gjorda av bioplast från ekologiska sockerrör.
Produkterna säljs idag hos Ica, Coop, Axfood samt Bergendahls och från och med 1 mars bearbetas produkterna i butik med hjälp av Movements specialiserade säljkår.
– Våra produkter är redan storfavoriter hos toppkockar och matbloggare – med Movements hjälp ser vi fram emot att ta över på bred front i svenska butikshyllor och kök, säger Daniel Kaplun som är grundare av Ninjaplast.
Även Tomas Olsson hos Movement är positiv inför det nya samarbetet.
– Vi på Movement ser verkligen fram emot samarbetet med Ninjaplast. De erbjuder produkter som utifrån miljöaspekt ligger helt rätt i tiden och fyller en fantastisk funktion genom mindre ”fummel”! Vi ser positivt på framtiden och vår gemensamma utveckling tillsammans med Ninjaplast, säger Olsson.