NK:s två varuhus – i Stockholm respektive Göteborg – når normalt stora kundströmmar.
Man beräknar att de två varuhusen har en genomströmning på cirka nio miljoner besökare årligen.
Men Corona-virusets härjningar slår hårt även mot NK och nu lanserar man – starten gick 20 mars – en ny tillfällig servicetjänst med leveranser til kunder i hela Sverige.
Tjänsten ska underlätta för dem som i dagsläget inte kan eller vill komma till NK för att handla.
– Vi försöker vara kreativa för att både hjälpa våra kunder uträtta sina ärenden hos oss samt att stötta våra avdelningar under rådande situation. Den nya servicetjänsten med hemleverans är en av flera åtgärder som vi just nu jobbar med för att stötta varuhusen och vi hoppas att den mottages väl av våra kunder, säger NK:s marknadschef Karin Wickberg.
– Vet man som kund vad man vill ha finns ett särskilt nummer och mejladress till NK där kunden får hjälp att handla och få varan hemskickad. Den nya tjänsten gäller tills vidare. Leveransen sker med bud till kundens hemadress i Storstockholm och via Postnord till postombud i övriga landet, skriver NK i en pressrelease.