I veckan har Polarbröd presenterats som en av de nominerade till Signumpriset 2023. Syftet med utmärkelsen, som instiftades år 1995 av Groth & Co, är att uppmärksamma företag som utmärker sig genom ett långsiktigt arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.Under de år som Signumpriset har delats ut har en lång rad varumärken granskats av juryn, och 27 nordiska företags varumärken har valts ut som vinnare genom åren för utmärkt varumärkesvård.
Polarbröd strävar alltid efter att vara en positiv kraft i samhället och att göra hållbara brödmål tillgängliga för alla – nu och i generationer framåt, skriver företaget.
– Vi är oerhört stolta och glada över att bli uppmärksammade som ett företag med ett framgångsrikt varumärkesarbete. Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner som idag är Sveriges tredje största producent av matbröd – resultatet av ett långt och engagerat arbete, säger Sophie Wassberg, marknadschef på Polarbröd.
Övriga nominerade till Signumpriset är AIK, Blocket, Bris, Hemnet, Stenströms och Svenska spel.
Gemensamt för dessa är att företagen arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.
– Årets nominerade till Signumpriset visar att arbetet med att bygga och vårda starka varumärken fortsätter vara både prioriterat och en tydlig framgångsfaktor. Vi kan också med glädje och stor ödmjukhet konstatera att även varumärket Signumpriset fortsätter att attrahera mycket välkända aktörer i vitt skilda branscher. Bland årets nomineringar är de flesta sannolikt redan välkända för större delen av Sveriges befolkning. För juryn blir det måhända en ännu svårare uppgift än någonsin att utse vinnaren i detta imponerande starka startfält, säger Gunnar Berenmark, varumärkesdesigner och juryns sekreterare.