Inte riktigt lika tokhett som för några år sedan men Halloween är ändå årets näst största godishelg i Sverige. Nu laddar branschen för årets upplaga.
Inför årets Halloween, högtiden som blivit stor trots att den saknar historisk förankring i Sverige, laddar godisbranschen rejält.
Det finns all anledning till. Påsken är vår största godishelg men Halloween landar som god tvåa i den statistiken.
För Cloettas varumärke Candyking handlar det om flera nyheter och även om en höstkampanj i samarbete med SF Anytime.
– Vi storsatsar på årets högtid, säger Christin Sunnåker hos Cloetta Sverige.
– Både butiker och konsumenter ska kunna ladda upp med lösgodis på skräcktemat inför ”bus eller godis” och till höstens alla filmkvällar.
Lanseringen kommer att stöttas av Candykings största och första höstkampanj i samarbete med SF Anytime. Kampanjen innehåller aktiveringar både i butik, digitalt samt radioreklam, stortavlor och på spårvagnar.
Från och med vecka 40 finns halloweensortimentet från CandyKing ute i lösgodishyllorna.
– Halloween är vår näst största lösgodishögtid efter påsken. Vi kan se att våra kunder är på väg tillbaka till butikerna och vi vill självklart kunna erbjuda dem ett brett sortiment, påpekar Cloettas Charlotta Berglind.