Trenden är stark och Nigab märker det på sitt stora genomslag när man nu breddar och satsar stort på att nå ut brett i dagligvaruhandeln också.
Nigab är den största oberoende familjeägda aktören i Sverige inom sprit och vin.
Nu expanderar man in i dagligvaruhandeln med ett sortiment av alkoholfria drycker och premiummixers.
– Vi har tagit marknaden med storm och nästan överraskats av det stora intresset från både handlarna och konsumenterna, vi startade i april och är redan etablerade i över 400 butiker, säger Nigabs Christine Magnusson.
– Satsningen är genuin och långsiktig, precis som inom våra övriga affärsområden, påpekar Magnusson.
– Vi säljer till alla som har möjlighet att köpa direkt och säljkåren NextStore hjälper oss att nå ut bra över hela landet. Distributionen sköts smidigt genom Flaivy som även finns hos Stockfiller, sammanfattar hon.
– Gintrenden är glödhet och vi märker tydligt att det spiller över på intresset för våra högkvalitativa cocktailmixers som innehåller helt naturliga smaker och färger från frukt, bär, växter och grönsaker med högt juiceinnehåll. Endast Blue Curacao, har artificiell färg för den ”rätta karibiska känslan”. Många inspireras även av Aperol-trenden.
Läs mer om Nigabs satsning i nästa printmagasin, Butikstrender 8/2021