Lidl Sverige köper in sig i en stor satsning med svensk landslagshockey och blir ny huvudsponsor i ett femårigt avtal med Svenska ishockeyförbundet.
Det femåriga sponsorskapet innebär ett stöd till förbundet, Damkronorna, Juniorkronorna och Tre Kronor. Dessutom kommer Lidl att stötta Tre Kronors hockeyskola, skriver Lidl i en pressrelease om den nya marknadsföringssatsningen.
Lidl Sverige blir officiell huvudsponsor av Svenska Ishockeyförbundet i ett avtal som sträcker sig till 2026.
– Ishockeyförbundet och Tre kronor är ikoner som år efter år levererat blågul sportglädje till hela Sverige, anser Lidls Sverige-chef Johan Augustsson.
– Vi är otroligt stolta över att Lidl Sverige nu blir sponsor till förbundet och landslagen, tillägger Augustssson. Sponsorskapet innebär att Lidl Sverige blir branschexklusiv sponsor. Lidl kommer att synas på matchdräkterna för hockeylandslagen.
Svenska ishockeyförbundet har flera landslag som spelar under Tre kronor. Det är primärt dessa, med Juniorkronorna, Damkronorna och Tre kronor, som blir utgångspunkten för Lidls sponsorskap. Dessutom ingår Tre kronors hockeyskola i sponsorskapet.