Cafégo, profilerat med sitt sortiment av höghöjdskaffe, satsar rejält 2021 när nu Movement börjar offensiven inom säljarbetet för kaffeutmanaren.
Cafégo, med företagsnamnet Sofiero kafferosteri, startade för några år sedan av en grupp entusiaster med erfarenhet ur kaffesektorn och med viljan att skapa något nytt.
Profilen i Cafégos fall blev att satsa på kaffebönor odlade på hög höjd och i alla Cafégos produkter kommer minst 50 procent av råvaran alltid från plantager på mer än 1 200 meters höjd över havet.
Nu vill man ta ytterligare steg framåt inom dagligvaruhandeln, en av hävd konservativ bransch.
Ett av skälen till framgång tror man kunna vara den bredd i kaffeutbudet vi sett i Sverige de senaste decennierna och den grund man lagt hittills på marknaden.
Under hösten började Movements säljkår arbeta med Cafégo i butik.
Movement ska med sin expertis synliggöra varumärket och på så vis få fler att upptäcka smaken av deras kvalitetskaffe.
– Cafégo har tydliga ambitioner att växa kraftigt kommande år för att erbjuda svenska konsumenter ett kvalitetskaffe. Då känns det tryggt att hitta en samarbetspartner i Movement som agerar proaktivt och professionellt över hela riket. Vi ser med tillförsikt fram emot samarbetet med Movements duktiga team, säger Cafégos vd Jonas Scherp.
Även Jennifer Friman, vd för Movement, är förväntansfull kring det aktuella samarbetet.
– Att få hjälpa Cafégo att nå ut med en dryck som avnjuts av hela 82 procent av den svenska befolkningen är en ära. Att få förse butikerna med kvalitetskaffe, framtaget av kaffeälskare – som även har en modern design och känsla – känns riktigt roligt, konstaterar Friman.