Efter den omfattande IT-attack som tvingade Coop att stänga en stor del av butiksnätet går man ut i en kampanj för att visa att man är på banan igen.
Efter den stora IT-attack som drabbade Coop och tvingade fram en stängning av den större delen av butiksnätet är nu alla butiker öppna och igång igen hos Coop.
Nu har man också landat en ny reklamkampanj för att greppa läget och visa att man är tillbaka.
”Hur tar man sig igenom en global cyberattack?” frågar Coop i kampanjen och ger själv svaret ”Tillsammans”.
I kampanjen vill man, förutom att få kunderna tillbaka i butikerna, tacka för samarbete och förståelse under krisen.
– Vi har på väldigt kort tid och med stort fokus tillsammans tagit oss igenom en av Sveriges mest omfattande IT-attacker någonsin. Nu har vi tagit fram en bred rikstäckande kommunikationsinsats för att tacka för allt stöd och lyfta fram alla hjältar ute i butikerna. Och berätta att vi har öppnat igen, säger Johan Öhlin, chef för marknad och kommunikation på Coop Sverige, till resume.se.