Nu lanseras norska digitala lösningen Favrit på den svenska marknaden, ett företag som i likhet med andra satsar på en effektivare servicesektor.
Nu släpps den nya digitala tjänsten Favrit på den svenska marknaden. Tanken med lösningen är att hjälpa servicebranschen att effektivisera sin verksamhet, skapa en unik kundupplevelse, och minska det fysiska mötet för att tillsammans hålla smittspridningen på en låg nivå.
Ambitionerna är med andra likartade med ett antal andra innovationer. Den nya tjänsten lanserades i Norge redan förra året.
– Med Favrit kan alla ha kul och ses fysiskt men på ett medvetet sätt och upplevelsen blir smidigare, säger grundaren av Favrit, Edwin Fjeldtvedt som nu erbjuder tjänsten i Sverige.
Favrit säger sig bygga på möjligheter och flexibilit för både gästen och restaurangen.
– Du kan själv bestämma om du vill göra beställningen, om servitören ska ta din beställning eller en kombination av båda. Till exempel kan både gäst och servitör lägga beställningar på samma nota, så servitören kan ta hand om beställningen utan att gästerna behöver vänta. Kunden har alltid menyn tillgänglig digitalt och kan även betala direkt via telefonen, utan att invänta en servitör. På så sätt blir hela besöket en smidig upplevelse utan onödig väntetid, beskriver det norska företaget sin tjänst.
– Många är fortfarande inte helt bekväma i det fysiska mötet efter en lång tid av pandemi. Detta kan nu hjälpas genom att ge gästerna möjligheten att göra allt via mobilen. Tjänsten är så enkel att restaurangerna kan lära sig använda den på några timmar, säger Edwin Fjeldtvedt.
Favrit har i Norge Ikea, Nordic Choice, Scandic, Color Lne och nattlivskoncernen Rekom bland sina kunder.
Nu har man raggat fram 100 miljoner norska kronor för en internationell expansion där man inledningsvis tar sig an Sverige och Storbritannien.