Hälsokedjan Life har börjat en stor satsning på e-handel i Norden. Den lösning man valt är baserad på den svenska plattformen Jetshop Commerce.
Jetshop har under de senaste åren tydligt etablerat sig som en ledande strategisk e-handelspartner med en kraftfull True SaaS-lösning som hjälpt flera av Nordens stora företag på området att öka sin försäljning på nätet, skriver företaget självt i en pressrelease.
Senast i raden av kunder som valt en lösning baserad på Jetshop Commerce är hälsokedjan Life med cirka 300 butiker i Norden, noterar man.
Företagets befintliga webbplatser kommer nu att ersättas med den nya plattformen som knyter ihop den digitala butiken med företagets fysiska butiker.
Först ut för lansering av denna omnikanal-lösning kommer Finland vara runt årsskiftet. Därefter följer Norge och sedan Sverige.
– E-handeln är en av våra viktigaste satsningar kommande år, både för försäljning och för att bygga starkare relationer med våra kunder. Vi var därför i behov av en ny e-handelslösning som vi kan lita på att den stöttar vår verksamhet framåt, säger Klas-Göran Petersson som är IT-chef hos Life.