Suzanne har lång erfarenhet av livsmedelsbranschenen och engagerad i vad Aviko i en pressrelease kallar ”att skapa behovsbaserade affärer i nära samarbete med kunden”.
Grönfeldt har tills nu jobbat som försäljningsdirektör hos Findus med ansvar för food service i Danmark och Sverige.
– Jag ser Aviko som en stark aktör i branschen när det gäller potatis, lök och rotfrukter – både inom färskt, kylt och fryst. Dessutom tycker jag att det är en styrka med såväl lokalt fokus som lokal produktion, och inte minst de internationella synergier som finns i Aviko globalt, säger Grönfeldt. – En stor utmaning just nu är förstås hur Covid-19 har drabbat foodservice-marknaden, men det finns också möjligheter i de nya behov och trender som uppstår, fortsätter hon.
– Det är till exempel uppenbart att vi behöver jobba ännu mer med klimatfrågan, vad vi äter och hur vi använder våra råvaror. Detta kommer vara ett naturligt fokus, även i dialogen med kunderna – hur vi tillsammans kan minska miljö- och klimatpåverkan också när det gäller måltiden och variationen.