Björn Norén har jobbat hos Löfbergs sedan 2005 och får nu sitt drömjobb, menar han.
– Ett drömuppdrag och något jag strävat efter under alla mina år på Löfbergs. Jag drivs precis som Löfbergs av både långsiktighet, nyfikenhet, och att det är tillsammans med andra vi har bäst möjligheter att utvecklas, säger Björn Norén.
– Jag är övertygad om att vi har goda möjligheter att stärka vårt varumärke och fortsätta utveckla nya produkter och tjänster. Det bidrar till att vi kan växa och ta marknadsandelar, både inom den traditionella kaffekategorin, men också inom kalla drycker och andra on the go-produkter.
Björn Norén har drygt 20 års erfarenhet från livsmedelsbranschen, först hos Spendrups och sedan hos Löfbergs.
Hos Löfbergs har han senast arbetat som ansvarig för affärsområdet Ready to, där han varit med att utveckla och lansera nya produkter som iskaffe, kallbryggt kaffe, koffeinvatten och funktionsdrycker.
– Det är en kategori som matchar nya konsumtionsmönster och där vi siktar på att ligga i framkant även fortsättningsvis, säger Björn Norén.
Löfbergs har lyckats ta marknadsandelar inom hela bönor den senaste tiden, en av få kaffekategorier som fortsätter att växa inom dagligvaruhandeln.
Allt fler konsumenter investerar i kaffekvarnar och avancerade kaffemaskiner i hemmet, vilket gör att efterfrågan ökar.
– Just nu bygger vi ett nytt modernt rosteri för hela bönor i Karlstad, den största investeringen i företagets historia. Det stärker vår konkurrenskraft och gör att vi kan matcha våra kunders behov, säger Björn Norén.