Lidl Sverige presenterar nu sitt bokslut för perioden mars 2021 till och med februari 2022.
Lidl växte under räkenskapsåret med 7,1 procent vilket kan jämföras med branschen som helhet där Lidl anger jämförelsetalet 0,9 procent.
Lidlse nettoomsättning uppgick till strax under 14,2 miljarder kr, 14 186 miljoner kr för att vara exakt vilket är 937 miljoner kr mer än året innan.
”Det är femte året i rad som Lidl Sverige växer snabbare än övriga branschen”, skriver koncernen i en pressrelease.
– Vi har sett en tydlig trend de senaste åren, att vi tar mark när människor bryter vanor. Vi är välrustade för det ökade intresse som finns för Lidl bland svenska konsumenter, som nu letar alternativ till de etablerade högpriskedjorna, säger Sverige-chefen Johan Augustsson.
– Ett tydligt bevis är hur vår kundklubb överträffat våra förväntningar och som redan under sommaren sprängde drömgränsen 1 miljon användare. Som mindre aktör på den svenska marknaden kan vi vara snabbfotade och anpassa oss till nya trender, beteenden och förutsättningar. Det ger oss en enorm konkurrensfördel i förhållande till oligopolet och ger oss möjlighet att ta ytterligare marknadsandelar, tillägger Augustsson.