Lyko följer upp sin starka rapport för kvartal 1 2023 med en stark sådan även för kvartal 2.
E-handelsbolaget kan visa en tillväxt på 18,4 procent och en ökad omsättning som går från 609,2 till 721,4 miljoner kr.
Resultatet hamnar på 12,7 miljoner kr att jämföra med 11,9 miljoner motsvarande period 2022.
– I en väldigt utmanande e-handelsmarknad är jag glad att presentera en fortsatt kraftig tillväxt, där vi drar nytta av vår omnikanaldistribution och fortsatt lyckas skala affären, skriver vd Rickard Lyko i en kommentar till rapporten.
E-handlaren ser även en kraftig tillväxt när det gäller egna varumärken. Andra kvartalet stod de för 5,4 procent av försäljningen.
– Vi är övertygade om att vår kombination av e-handel och fysiska butiker är en nyckel för vår framtida framgång och att vara top of mind i skönhetskategorin, kommenterar Rickard Lyko.